Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
lipiec 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Brak wydarzeń

bip

59844145
Dziś
Wczoraj
W tym tygodniu
W zeszłym tygodniu
W tym miesiącu
W zeszłym miesiącu
Wszystkich
20846
29548
50394
59618680
405263
761477
59844145
Twoje IP: 3.144.233.172
Czas serwera: 2024-07-16 08:55:05

Koncert muzyki dawnej

W piątek 23 września 2022 r. odbył się koncert muzyki dawnej w wykonaniu Zespołu Scholares Minores pro Musica Antiqua pod kierownictwem muzykologów - Danuty i Witolda Danielewiczów oraz Teatru Panopticum, który działa pod czujnym okiem pana Mieczysława Wojtasa.
Młodzi artyści wykonali dawne tańce wywodzące się z kultury ludowej oraz staropolskie scenki rozgrywające się w środowisku chłopskim, mieszczańskim i dworskim.
Zostało zaprezentowane niezwykłe widowisko historyczne, w którym wykonano dawne tańce wywodzące się z kultury ludowej oraz staropolskie scenki rozgrywające się w środowisku chłopskim, mieszczańskim i dworskim. Największe atuty tego przedstawienia to podróż w czasie. Wykonali oni tańce historyczne, zagrali na dawnych instrumentach oraz wygłosili dykteryjki w języku staropolskim.
Repertuar Zespołu wzbogacony dynamicznymi pląsami choreografa i tancerza Baletu Dworskiego Cracovia Danza - Dariusza Brojka, to efekt poszukiwań tradycyjnie brzmiących melodii oraz ludowych rytmów w dawnych tańcach dworskich. Z tej perspektywy zupełnie inaczej można spojrzeć na tańce: „Chłopski”, „Wyrwany” czy „Chodzony” z Tabulatury Jana z Lublina oraz na Canzonę Marcina Mielczewskiego.
Podczas krótkiej prelekcji uczestnicy koncertu zapoznali historię i brzmienie instrumentów takich jak: krumhorn, viola da gamba, chalumeaux i innych oraz posłuchać o inspiracji, zapożyczeniach i wpływach kultury polskiej na kulturę europejską oraz na tańce polskie w tabulaturach Mateusza Waisseliusa i Valentina Haussmanna oraz Jana Sebastiana Bacha!